Noul sistem de taxare CO2 din Germania
Începând cu luna decembrie 2023, sistemul de taxare pentru plata taxelor de drum din Germania va fi
modificat iar taxele majorate.
De la acel moment vor fi introduse clase de taxare în funcție de emisia de CO2, numerotate de la 1 la 5.
Taxa se aplică tuturor vehiculelor de peste 7,5 tone până la jumătatea anului 2024, ulterior
pentru toate vehiculele peste 3,5 tone.
Ce înseamnă această modificare pentru companiile de transport?
Tarifele vor crește în functie de categoria în care se va încadra vehiculul.
Concret, pentru un vehicul mai mare de 18 tone, 5 axe (cap tractor+ remorcă), creșterile de tarif vor fi:
Categoria 1 de CO2 – majorate cu 83,16% față de acest moment.
Categoria 2 de CO2 – tarifele se majorează cu 67,37%.
Restul detaliilor și al tarifelor le găsiți în știrea de aici.
Verifică cu un specialist în ce categorie CO2 intră vehiculele tale.
Contactează un reprezentant Smart Diesel DKV.
Sunt deja client
Vreau să devin client
Important!
- Clasele de taxare CO2 sunt diferite de norma de poluare (Euro 5, Euro 6);
- Un vehicul produs în 2023 poate avea aceleași emisii de carbon ca unul produs in 2019, aceste standarde ținând de producător.
Schimbarea categoriilor de taxare vehicule
Pentru vehiculele care au data primei înmatriculări (câmpul B din talonul mașinii):
înainte de 1 Iulie 2019 – sunt automat încadrate în categoria 1 de CO2 și vor achita cel mai mare tarif.
Verificați mai jos procentele de creștere a taxei de drum.
după 1 Iulie 2019 – trebuie să fie încadrate în una dintre cele 5 clase de taxare CO2 în funcție de cantitatea de CO2 emisă, data primei înmatriculări a vehiculului, împreună cu alte date tehnice ale vehiculului.
Transportul de persoane este momentan încadrat la clasa 1 emisii CO2, indiferent de momentul primei
înmatriculări.
Calculator categorie CO2
Puteți face o simulare pentru a verifica în ce clasă CO2 se încadrează vehiculele din flotă, cu ajutorul unei aplicații puse la dispoziție de DKV Mobility:
Context
Parlamentul European împreună cu Comisia Europeană au adoptat modificări ale Directivei 1999/62/EC
(Eurovignette Directive) privind noi categorii de taxare ale vehiculelor de transport marfă de peste 3,5
tone.
Astfel, vor fi introduse 5 clase de taxare în funcție de emisia de CO2, iar tarifele aplicate taxelor de drum
trebuie să fie diferențiate în funcție de aceste noi categorii.
Obiectivul acestei măsuri este reducerea emisiilor de CO2 (comparativ cu 2005) cu 15 % până în 2025 și
respectiv cu 45 % până în 2030.